گواهینامه ssl

گواهینامه ssl

گواهینامه ssl

گواهینامه ssl

مراحل صدور گواهینامه SSL از طرف شرکت Sarvssl

مراحل صدور گواهینامه SSL از طرف شرکت Sarvssl

  1. در ابتدا می بایست محصول را سفارش داده و هزینه آن را پرداخت نمایید در صورتیکه واریز به حساب و یا محصول بصورت پیش فاکتور سفارش داده شده می بایست تمامی مراحل پرداخت ابتدا انجام شود .

نکته : برای شرکت ها و ارگان ها بعد از پرداخت پروفایل مالی و پشتیبانی ایجاد خواهد شد تا بتوانند از طریق سیستم تیکتینگ اقدام به ارسال درخواست بنمایند .

  • بروی هر سروری که قرار به نصب گواهینامه هست می بایست اقدام به ساختن کد CSR بنمایید . این کد یک کلید عمومی است که همواره با کلید متقارن خود ساخته می شود که نام آن Private key می باشد . کلید اختصاصی هیچگاه نباید به افراد دیگر داده شود زیرا امنیت کل گواهینامه بخاطر این کلید می باشد . می توانید از دانشنامه سایت sarvssl برای ساختن این کد استفاده نمایید .

آدرس دانشنامه سایت سرو :

https://sarvssl.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7/

نکته: درصورتیکه آشنایی با نصب گواهینامه SSL ندارید اصلا ریسک نکنید می توانید با پرداخت هزینه های لازم در زمان خرید محصول تیک نصب از طرف شرکت سرو سرور را بزنید تا تمامی مراحل که در ادامه توضیح داده می شود از طرف کارشناسان فنی شرکت انجام شوند .

توجه : در موارد بسیار زیادی کلید اختصاصی گم یا با کلید های دیگر اشتباه می شود . توجه داشته باشید بمحض ساختن کد csr این کلید را در جایی نگهداری کنید و از ان بک اپ تهیه کنید . در صورت موجود نبودن و یا اشتباه بودن این کلید گواهینامه قابل نصب نخواهد بود و می بایست گواهینامه مجددا با کلید جدید صادر شود که نیازمند زمان و صرف هزینه هایی گاها بسیار بالا خواهید بود . بنابراین از ابتدا در ساخت و نگهداری آن دقت نمایید .

  • پس از ساختن کلیدها می بایست کلید عمومی و یا Csr را در تیکت برای بخش پشتیبانی ارسال نمایید .این کلید را در یک فایل تکست ذخیره نمایید و شروع و پایان این کد با تگ های زیر می باشد توجه داشته باشید تگ ها هم می بایست حتما در فایل باشند این فایل را در یک فایل Txt ذخیره و بصورت فشرده RAR در تیکت به بخش فنی attach نمایید .

در زیر نمونه ای از این کد آورده شده است

-----BEGIN CERTIFICATE REQUEST-----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=
-----END CERTIFICATE REQUEST-----

  • در مرحله بعدی می بایست یک آدرس ایمیل برای سایت بسازید تا ایمیل تاییدیه شرکت صادر کننده برای تعیین هویت و مدیریت دامنه ای که قصد صدور گواهینامه ssl برای آن را دارید ارسال شود .

آدرس ایمیل زیر را بسازید

Admin@yourdomain name

بعد از ساختن این ایمیل اکانت حتما به بخش فنی اطلاع رسانی نمایید

  • یک ایمیل تاییدیه به آدرس ایمیل ساخته شده از طرف شما ارسال می شود که می بایست تایید نمایید یک نمونه از این ایمیل ها که دارای دکمه verify می باشد بشکل زیر هست .   2
  • پس از کلیک روی دکمه تایید ایمیل ، ایمیل تایید شده و گواهینامه صادر می گردد .

نکته : در صورتیکه گواهینامه از نوع های OV و یا EV باشد مدارک زیر می بایست اسکن شده و در اختیار شرکت قرار گیرد

- اسکن ترجمه رسمی روزنامه تاسیس شرکت دارای مهر وزارت امور خارجه

- اسکن پاسپورت شخص اقدام کننده  یا مدیر ای تی جهت معرفی بعنوان رابط

- اسکن نامه ی معرفی نامه با مهر و امضا و سربرگ شرکت درخواست کننده و معرفی فردی که پاسپورت آن را ارسال کرده اند بعنوان رابط فنی جهت خرید و صدور گواهینامه به شرکت صادر کننده بزبان انگلیسی

 

پس از تهیه تمامی مدارک بالا که حتما پاسپورت می بایست دارای اعتبار و ترجمه رسمی نیز در 6 ماه اخیر انجام شده باشد این مدارک را در تیکت بصورت Rar و فشرده برای بخش فنی ارسال می نمایید . پس از آن این مدارک به شرکت صادر کننده جهت تاییدیه مدارک و احراض هویت شرکت شما ارسال می شود و بعد از تایید آنها و انجام مابقی موارد بالا که توضیح داده شد گواهینامه صادر خواهد شد .

  • بعد از صدور گواهینامه یک فایل فشرده برای شما از طریق تیکت ارسال خواهد شد که حاوی دو فایل می باشد یکی فایلی با نام ….cert.crt که فایل گواهینامه سایت شما خواهد بود که می بایست آنرا نصب کنید . در کنار آن فایل دیگری قالبا با نام crt ارسال می شود . این فایل در اصطلاح کلی همان Intermediate certificate می باشد که جهت رفع خطاهایی که گاها گواهینامه ها در مرورگرهای نسخه های قبلی یا بعدی یا موبایل می دهد استفاده می شود و خطا را برطرف می کند حتما برای نصب آن اقدام نمایید . جهت نصب گواهینامه نیز می توانید از دانشنامه سایت و یا منابع اینترنت نیز استفاده بنمایید .

منبع :https://sarvssl.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-ssl-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%d9%81/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.